BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 31, 2010

2 minggu yang sangat bz.....Part 2

Assalamualaikum

Ok,tanpa melengahkan masa MBS ingin menyambung kembali aktiviti yang MBS jalankan pada minggu yang bz ini.

18/7/2010-Ahad
Pada hari ini MBS bersama geng-geng Martial Art MBS ada event unofficial konvoi yang agak besar jugak la bagi kami iaitu mengembara ke kawasan kebun rumah MBS dan jugak rumah mak sedara salah seorang ahli martial art MBS.

So pada pagi Ahad ni,kitorang bertolak dari UMP Gambang pada jam 10 pagi di depan KK4.
Dalam 10 biji motosikal dan dua biji kereta,kitorang pon memulakan perjlanan menuju ke Felda Chini Timur 2,menuju ke rumah MBS,di belakang rumah tu ada kebun.Buat masa sekarang family MBS x stay kat rumah tersebut kerana faktor2 tertentu.

So nak dijadikan cerita kitorang pon bergerakla ke rumah MBS dan sampai dalam pukul 11 lebih camtu la.Sampai2 je kat kebun tu masing-masing menuju ke kawasan bawah pokok durian untuk mencari durian dan ada jugak yang memetik buah rambutan di sebelah atas dusun.
Then kitorang pon makan n mkan n mkan smpai tengahari.

Pastu memulakan pulak perjalanan menuju ke rumah mak sedara Gaus untuk tujuan yang sama.Mencari buah buahan untuk dimakan secara percuma hehe.Tetapi perjalanannya agak mencabar sket la sebab dari Chini ke Maran agak jauh dan kami terpaksa merentasi laluan berbukit dalam keadaan hujan yang lebat dan ia sangat mencabar bikers2 sume hehe.

Tapi alhamdulillah la sampai jugak Maran walaupun dalam pukul 5 ptg camtu,huhu dan kami memulakan operasi yang serupa seperti di rumah MBS iaitu mencari buah-buahan dan membawa balik ke UMP.

Tapi before kami balik ke UMP kami singgah ke Kuantan,rumah salah seorang tenaga pengajar dan di situ MBS dapat merasai buat pertama kalinya Pulut Durian dan ia sangat sedap huu.After that kitorang pon beransur pulang ke UMP dalam keadaaan yang sangat exhausted hehe.

19/7/2010-Isnin
As usual ada lecture kat UMP Pekan pada siang hari dan training martial art pada malam hari.
20/7/2010-Selasa
As usual jugak,lecture di siang hari dan ada demonstrasi penerangan di KPTM Kuantan.Balik2 je demo tros smbung kelas latihan di UMP
21/7/2010-Rabu
Pada hari Rabu,kelas di siang hari dan ada persembahan demonstrasi di UMP pada malam
harinya.Tetapi tula,SI DYE tidak dapat melihat MBS membuat demonstrasi kerana kekangan masa dan jugak si dye yang ada meeting di masjid.tapi xpela nnti MBS harap DYE dapat jugak melihat MBS beruniform martial art ni.hehe
22/8/2010-Khamis
Kelas padda sebelah pagi kemudian bergerka bersama Acai n Syahmi dari UMP Pekan pada sebelah petang untuk ke UMP Gambang kerana pada sebelah malamnya ada majlis berzanji.
Before p majlis tu kitorang smpat melencong ke pasar malam dan membeli makanan untuk MBS berbuka nanti,X lupa jugak untuk si dye,MBS telah belikan beberapa jenis makanan supaya dye dapat makan untuk dinner hee.Then majlis berzanji pon start n berjalan lancar seperti biasa.
22/9-24/9/2010-Jumaat-Ahad
Ada seminar SPRM di Carlton Holiday,Shah Alam.Walaupun tidak berapa minat untuk mengetahui tentang SPR ini tetapi telah diberi amanah untuk memegang jawatan dalam SPR UMP,jadi saya pon akan berusaha untuk menjadikan sekretariat ini satu sekretariat yang aktif.
Itu sajalah post sy utk kali ini.Diharapkan kepada semua yang membaca dapat mengambil input daripada apa-apa saja yang saya beritahu untuk post kali ini.
N as usual saya x lupa kepada saudari MS yang akan menyambut hari lahirnya x lama lagi,saya harap saya dapat berada di sisimu pada hari tersebut untuk bersama-sama menyambut dan meraikan hari lahirmu......
Sekian,Salam Alaikh

0 comments: