BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 8, 2010

Hidupku.... 2010.....




Assalamualaikum......




Jika mengikut date terakhir blog yg ana post mmg agak lama blog ini tidak di update.


Ana pon x tau kenapa ana lama x update maybe sebab kesibukan seharian menyebabkan ana tidak sempat meng'update'nya.




Ok la cukup lah berceloteh,sebenarnya dalam post kali ini hamba nak berkongsi tentang seorang hamba Allah ni yang hamba rasa telah mengubah hamba menjadi seorang yang lebih dekat dengan Allah.


Sebenarnya untuk pengetahuan hadirin yang membaca blog hamba ni,before this pon hamba puas mencari siapakah yang dapat jalan seiring dengan hamba untuk menuju ke jalan Allah.Tetapi setelah hampir 21 tahun mencari hamba masih gagal mencari siapakah yang dapat mengiringi hamba bagi menuju ke jalan yang lurus.




Tetapi pada tanggal 6 Mei 2010,iaitu hari di mana saya dan anggota Suksis UMP yang lain diarahkan untuk mengikuti satu event yang boleh dianggap besar jugak la iaitu Sultan Ahmad Shah Tioman Eco Challenge di mana kami diarahkan untuk mewakili UMP membantu event tersebut di samping menjalankan Khidmat Masyarakat di Pulau Tioman.




Tapi itu bukan point sebenarnya di sini.Apa yang saya nak sampaikan di sini ialah detik-detik pertemuan di Tioman yang membuatkan hati saya terbuka untuk mula menyayangi seseorang dan saya tidak menjangkakan perkara sebegini berlaku kepada saya.hehe So i'll thank Allah for open my eyes to find her,huhu




Erm k la nak dijadikan ceritala kan pada malam 6 Mei tu ada taklimat dari Leftenan dari Army about Eco Challenge yang akan berlangsung 8 Mei ni,sooo saya ni mulut pon boleh tahan bising la kan,pada waktu taklimat tu saya banyak jugak ar bebel dgn member kat belakang time Army ngah ckap kt depan,n at pada satu masa tu,tetiba je ada seorang hamba allah yang bergelar wanita ni menjeling ke arah saya n sinarannya matanya yang ternyata annoying dengan perbualan saya yang agak kuat ni telah meyentap hati saya dan for the first time ever in my life i'll fell like something had piercing thorugh my heart like that,subhanaallah sungguh indah rasanya,huuu




Tapi apekah perasaan itu,erm saya xtaw nak describe la but until now when i remind back about that incident still i feel my adrenaline still shaking huu




Hm so after that i'll start to approach hamba Allah ini bcoz i think i've found the one for me,insyaallah she is the one,hehe


So now i'll try to maintain my relationship with her and for right now we are friend bcoz i think friend is the right choice memandangkan kami masing-masing lagi student dan anak yang masih tidak mampu membalas jasa ibu dan bapa kami.So tunaikan tanggungjawab pada ur parent first then insyaallah Allah akan menolong hambanya...
Erm gambar yang diatas tu merupakan antara picture faveret dye kot huu so i'll put it in my post so that kepada kawan-kawan yang nak tahu who is the one yang saya minat,ha tengok picture tu dah cukup huhuh




Kepada cik yang berkenaan,jika anta membaca post ini ana memohon maaf jika ada tersalah kata-kata atau pon perkara yang x patut hamba publish tapi ana rasa inilah sedikit dari luahan hati ana untuk anta.So let us build the future together and make our parent happy as long as we know that we are belongs to Allah.Amin.......

0 comments: