BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 13, 2010

Corat-Coret Piala Dunia 2010






Demam Piala Dunia 2010 baru saja bermula pada 11 JUN 2010 yang lalu iaitu Hari Jumaat.Pada tahun ini venuenya bertempat di South Africa atau dalam bahasa Melayunya ialah Afrika Selatan.Jadi sebanyak 32 pasukan dari seluruh pelusuk benua di dunia ini menyertai pertandingan yang berprestij ini dan kesemua pasukan ini telah dipecahkan ke dalam 8 kumpulan so korang pandai-pandai la fikir brape pasukan dalam satu kumpulan.

Ok la itu just introduction untuk topic hamba kali ini sebenarnya.Sebenarnya demam Piala Dunia kali ini hamba takde feel sgt la,hamba pon xtau kenapa maybe sbb dlu time World Cup 2002 and 2006 dulu hamba menonton bersama-sama schoolmate kat asrama kan,jadi suasananya sangat la meriah dan happening.
Untuk World Cup kali ini hamba tengok pon x ramai n kalo balik kt hostel kat UMP pon xde orang sgt nak tgk,yela berapa kerat la sangat amik short sem kan huhu jadi suasana tu yg buatkan jadi x bes kot.

Xpela tu kan,itu hal hamba hehe.tapi untuk World Cup kali ini hamba harap pasukan pilihan hamba akan berjaya merangkul augerah paling berprestij untuk sukan bola sepak ini iaitu Malaysia......
Oppss silap Malaysia x masuk,hehe so hamba menyokong beberapa pasukan yang akan lenjulang Piala Dunia untuk tahun ini iaitu Portugal dan Brazil serta South Korea.
Hamba ada melihat perlawanan pembukaan antara South Africa dan Mexico ari tu dan alhamdulillah perlawanan itu sangat menarik dan tidak mengecewakan walaupun perlawanan berakhir dengan keputusan seri(1-1).


















So pasukan yang saya target menang saya dah umumkan,jadi untuk Player of The tournament plak,sapekah yang anda rasa?


Kalau nak diikutkan statistik untuk opening match setakat ni la,hanya a few stars yang menepati ramalan untuk menyinar di pentas World Cup ini diantaranya bintang cilik dari Argentina,Lionel Messi dan Kapten South Korea,Park Ji Sung.


Malam tadi merupakan perlawanan kumpulan G yang menyaksikan keputusan seri(0-0) antara Portugal menentang Ivory Coast dalam perlawanan yang agak flat dan tidak berapa menarik.


Hamba sedikit kecewa jugak la dengan corak persembahan Portugal yang tidak bermain cantik sedangkan kebanyakan pemainnya adalah pemain yang mempunyai skil tinggi.


Bagi hamba permulaan game untuk World Cup tahun ini tidaklah begitu hambar dan tiada kejutan dilakukan oleh negara-negara yang dilabelkan sebagai pilihan.So siapakah anda rasa pilihan untuk menjuarai Piala Dunia kali ini?

Dan persoalan yang kedua,bilakaha agaknya kita akan menikmati perasaan yang serupa seperti dialami oleh negara Jepun dan South Korea.


Jadi fikir-fikirkan dan renung-renungkan hehe.
P/S: Ahlan wasahlan 3 Rejab,semoga hariku pada hari ini dicurahi cahaya keberkatan dari Ilahi,INsyaallah.....

0 comments: