BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 27, 2009

Perubahan diri dalam Ramadhan

Betapa bestnya bulan Ramadhan ni,tahun ni aku baru merasai nikmat Ramadhan daripada start aku sahur sampai la berbuka.Banyak perubahan yang berlaku dalam diri aku berbanding bulan-bulan sebelum ni.

Ha,kalau sebelum ni,aku selalu bangun pagi untuk mengerjakan solat subuh dalam 6.30 and above,x pernah pun aku menjejakkan kaki ke masjid pada waktu subuh.Tapi sejak masuk bulan Ramadhan tahun ni,aku dah bertekad nak solat subuh di masjid and alhamdulillah setakat ni semuanya telah diizinkan Allah.Malah sekarang ni aku kalau lepas subuh tu dah tak boleh tido dah,kalau tido je,bangun-bangun mesti i'll have a headache.Yela tido lepas subuh kan tak digalakkan.So it's good for me dan walaupun kita bangun sahur pada waktu awal pagi tapi time lecture tak pernah aku mengantuk.

Itu baru sebahagian kecil la dari kelebihan Ramadhan yang aku alami.Erm dari segi beribadah tu,aku rasa aku boleh tingkatkan lagi ibadah sebab terlalu banyak cara untuk melakukan ibadah kepada Allah.

Menyentuh time lecture plak,secara sedar atau tak aku rasa tidak terlalu banyak bezanya puasa dengan tak puasa.Maksud aku tahap keletihan tu lebih kurang jela and puasa is good for our health dan juga dapat membantu menguruskan lagi badan aku,hehe.

Oh ye,sebelum aku terlupa aku nak habaq ni yang Lionel Messi telah dianugerahkan European Footballer of the Year bagi tahun ni,erm tahniah la Messi,you're the best.Ha puasa pun puasa jugak tapi bola sepak tidak boleh diabaikan huhu.

Til then,Assalamualaikum......

2 comments:

Anonymous said...

haha...
bagus sial bob!...
hehe...

nyway...
salam ramadhan n heppi fastin'

-aminfirdaus-

p/s:motif sgt mention psl messi!hahahahahaha

comel said...

salam boby ade blog laaa
singah2 ah blog aku...
bagu2 perubahan ko...
wei
turun rugby ah!
hahahh